Jornades Formatives 2026 – Més enllà del trauma: comprensió, intervenció i reparació

Anualment, des de la Fundació Vicki Bernadet organitzem les Jornades Formatives, un espai on professionals de diferents àmbits comparteixen coneixements i reflexions per millorar la resposta davant l’abús sexual infantil.

Enguany, sota el títol «Més enllà del trauma: comprensió, intervenció i reparació», aprofundirem en l’impacte de les experiències traumàtiques i en com acompanyar les persones que les han viscut. Perquè el trauma no defineix la persona, i la qualitat de l’acompanyament professional pot marcar la diferència en el seu procés de recuperació.

Amb especialistes de la psicologia, la biologia, la victimologia i el treball social, abordarem els efectes del trauma primerenc, la petjada neurobiològica del maltractament infantil, l’impacte de la violència sexual en l’etapa perinatal, la intervenció terapèutica, la perspectiva judicial i la cura dels professionals.

Una jornada per actualitzar coneixements, compartir experiències i incorporar una mirada sensible al trauma en la pràctica clínica, assistencial, social i pericial.

Formar-se en trauma és molt més que adquirir coneixements: és transformar la manera de comprendre, acompanyar i intervenir.

🎟️ Compra la teva entrada i suma’t a aquest espai d’aprenentatge compartit.

Cartell complet

Cronograma flexible, aprèn al teu propi ritme.
Obert

Dr. Carlos Pitillas

Professor i investigador de la Universitat Pontifícia Comillas

Dra. Lourdes Fañanás

Catedràtica d’universitat en la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona

Dra. Mireia Forner

Coordinadora de Psicologia Clínica de la Salut de l’Hospital de Sant Pau

Sr. Artur Sales

Psicòleg de la Fundació Vicki Bernadet

Dra. Elena Garrido

Psicòloga Forense i Criminal, professora lectora, Universitat Autònoma de Barcelona

Sra. Laura Rodríguez

Coordinadora clínica i psicòloga de la Fundació Vicki Bernadet

Sra. Pilar Polo

Psicòloga, Responsable de Relacions Institucionals i Consutloria de la Fundació Vicki Bernadet.

A qui va dirigit?

Les jornades s’adrecen a professionals de la salut mental, de l’àmbit sanitari, del treball i l’educació social, de la teràpia ocupacional i de l’àmbit forense, així com a altres professionals que acompanyen persones que han viscut experiències traumàtiques.

Estan orientades tant a professionals amb experiència en trauma com a qui vulgui incorporar una mirada sensible al trauma en la seva pràctica clínica, assistencial, social o pericial.

Metodologia

Les jornades combinaran ponències d’especialistes de diferents disciplines, reflexions sobre la pràctica professional i l’abordatge de casos clínics, per connectar els coneixements sobre el trauma amb les experiències d’intervenció i acompanyament.

Des d’una perspectiva interdisciplinària, es promourà l’actualització de coneixements i l’aprenentatge compartit, amb l’objectiu d’afavorir una pràctica professional rigorosa, sensible al trauma i basada en l’evidència.

Icon 2 Jornades Formatives 2026
Programa
  • 1.
    9.00 - 9.30 h
    Acreditacions
  • 2.
    9:30 - 10.00 h
    Obertura de les jornades
  • 3.
    10.00 - 11.00 h
    Efectes evolutius i interpersonals del trauma primerenc: comprendre per intervenir per Dr. Carlos Pitillas - Psicoterapeuta, professor i investigador de la Universitat Pontifícia de Comillas, Madrid
  • 4.
    11.00 - 11.30 h
    Pausa
  • 5.
    11.30 - 12.30 h
    Les experiències de maltractament infantil i la petjada neurobiològica per Dra. Lourdes Fañanás - Catedràtica d’universitat en la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona
  • 6.
    12.30 - 13.45 h
    Impacte de la violència sexual en l’etapa perinatal per Dra. Mireia Forner - Coordinadora de Psicologia Clínica de la Salut de l’Hospital de Sant Pau / Acompanyar després de la revelació: el treball amb les famílies en l’ASI per Sr. Artur Sales - Psicòleg de la Fundació Vicki Bernadet
  • 7.
    13.45 - 15.30 h
    Pausa per dinar
  • 8.
    15.30 - 16.30 h
    Trauma i perspectiva judicial. Convivència entre la visió assistencial i la visió pericial de la victimologia per Dra. Elena Garrido - Psicòloga Forense i Criminal, professora lectora, Universitat Autònoma de Barcelona / Recordar el trauma: un cas clínic i el seu abordatge terapèutic per Sra. Laura Rodríguez - Coordinadora clínica i psicòloga de la Fundació Vicki Bernadet
  • 9.
    16.30 - 17.30 h
    La cura del professional en la pràctica assistencial. Una aproximació al model AMBIT per Sr. Oriol Canalias - Treballador Social ECID (Equip Clínic d’Intervenció a Domicili) / L’abús sexual infantil, del trauma individual al trauma col·lectiu per Sra. Pilar Polo - Responsable de Relacions Institucionals i Consultoria de la Fundació Vicki Bernadet
  • 10.
    17.30 - 18.00 h
    Cloenda
With the collaboration of
Collaborator logo
Collaborator logo
Comença en 37 dies!

Jornades Formatives 2026 - Més enllà del trauma: comprensió, intervenció i reparació

05/11/26 -
Icon 2 Jornades Formatives 2026

Altres formacions

Preguntes freqüents
Les jornades són presencials o també es poden seguir en línia?